Uwagi do wydania Bosch 0 602 490 433 dotyczą przede wszystkim bezpieczeństwa użytkowania. Przed zainstalowaniem produktu należy zapoznać się z instrukcją użytkowania oraz wszystkimi ostrzeżeniami i uwagami, które zostały w niej umieszczone. Użytkownik powinien zapoznać się z informacjami dotyczącymi bezpiecznego użytkowania produktu oraz zastosować się do zaleceń dotyczących jego eksploatacji. Użytkownik powinien również stosować się do określonych wskazówek dotyczących konserwacji i czyszczenia produktu, aby zapewnić jego bezpieczne i niezawodne działanie.
Ostatnia aktualizacja: Uwagi do wydania Bosch 0 602 490 433
Chcesz umyć naczynia w zmywarce, ale nagle na ekranie wyskakuje błąd bądź urządzenie niespodziewanie przestaje działać i nie wiesz, co należy wtedy zrobić? Najprostszym krokiem do zdiagnozowania usterki, jest poznanie znaczenia tajemniczych cyferek, składających się na kod błędu, a następnie zrozumienie, w jaki sposób zlikwidować ich przyczynę. Przeczytaj poniższy artykuł, by poznać odpowiedź na pytanie: co oznaczają kody błędów w zmywarkach Bosch?
Najpopularniejsze kody błędów w zmywarkach Bosch
Uwaga! Pamiętaj, że poniższe kody są uniwersalne i w zależności od modelu, ich znaczenie może się różnić. Jeśli na Twoim urządzeniu wyświetla się inny błąd, napisz o nim w komentarzu – postaramy się podpowiedzieć, co może oznaczać. Poszukaj także odpowiedzi w instrukcji obsługi.
Kod błędu | Oznaczenie |
---|---|
E01 | awaria modułu zasilania, zalecany kontakt z serwisem |
E02 | awaria modułu zasilania, zalecany kontakt z serwisem |
E03 | awaria modułu zasilania, zalecany kontakt z serwisem |
E04 | awaria modułu zasilania, zalecany kontakt z serwisem |
E05 | awaria modułu zasilania, zalecany kontakt z serwisem |
E06 | występuje problem z mechanizmem drzwi |
E07 | naczynia nie wysychają przez wadliwy wentylator |
E08 | woda nie sięga powyżej poziomu elementu grzejnego |
E09 | występuje problem z podgrzewaniem wody |
E10 | występuje problem z elementem grzejnym |
E11 | uszkodzony termostat lub czujnik temperatury |
E13 | temperatura wody powyżej 75°C |
E14 | błąd czujnika przepływu kontaktronowego |
E15 | woda wycieka do podstawy zmywarki |
E16 | błąd zaworu wlotowego wody |
E17 | zbyt wysoki poziom wody (przepełnienie) |
E18 | zbyt niski poziom wody |
Wyjaśnienie kodów błędów:
- E01, E02, E03, E04, E05 – skontaktuj się z serwisem Bosch, ponieważ usterki nie należy naprawiać własnoręcznie,
- E06 – sprawdź, czy mechanizm, który sprawdza, czy drzwi są otwarte, nie jest w żadnym miejscu uszkodzony,
- E07 – wymień wentylator w zmywarce do naczyń,
- E08 – najprawdopodobniej występuje problem z elementem grzejnym lub problem z napełnianiem,
- E09 – problem najczęściej dotyczy elementu grzejnego, czyli z podgrzewaniem wody,
- E10 – sprawdź, czy w urządzeniu nie występuje zatkanie/nagromadzenie kamienia bądź osadu, blokującego wodę przed prawidłowym odpływaniem,
- E11 – w razie potrzeby wymień wadliwą część,
- E13 – skontroluj, czy przez przypadek nie podłączyłeś zmywarki do źródła gorącej wody (musi być przyłączona do zaworu z zimną wodą),
- E14 – sprawdź styki podłączenia kontaktronu – jeśli są brudne, wyczyść je. Kontaktron odpowiada za zliczanie przepływu w zmywarce.
- E15 – opróżnij zmywarkę. Jeśli błąd wystąpi ponownie, najprawdopodobniej w urządzeniu znajduje się wyciek do podstawy urządzenia. W trakcie tego błędu pojawia się charakterystyczny migający kranik na panelu sterowania. Przed jakąkolwiek naprawą odłącz zasilanie. W większości przypadków wyciek spowodowany jest zużyciem uszczelki przy zbiorniku myjącym. Naprawa polega na wymianie uszczelki lub jeżeli nie można zakupić oryginalnej – wstawić dodatkową i uszczelnić masą silikonową.
- E16 – zrób kontrolę zaworu wlotowego i dopływu wody – przez kamień lub inne zanieczyszczenia może byc problem z przepływem wody,
- E17 – możliwy błąd czujnika przepływu wody lub problem z odprowadzaniem wody,
- E18 – prawdopodobnie wynika z powodu uszkodzonego zaworu wodnego.
Pozostałe kody świadczące o usterce w zmywarkach Bosch
Kod błędu | Oznaczenie |
---|---|
E19 | elektrozawór płaszcza wodnego |
E20 | zwarcie elektryczne lub przerwa w dostawie prądu |
E21 | pompa obiegowa zablokowana |
E23 | problem elektryczny dotyczący pompy odpływowej |
E24 | zmywarka nie odprowadza wody prawidłowo |
E25 | zmywarka nie odprowadza wody prawidłowo |
E26 | problem z przełącznikiem wody/regulatorem |
E28 | wykryto usterkę czujnika zmętnienia |
A/B | usterka czujnika wody |
C | problem z silnikiem |
D | usterki elektryczne/triak silnika |
E | błąd zaworu trójdrożnego |
F | wymagany poziom wody nie jest wystarczający |
G | błąd triaka |
H | zmywarka nie nagrzewa się |
K | uszkodzony czujnik termostatu (NTC) |
0 | błąd czujnika ciśnienia |
Wyjaśnienie:
- E19 – więcej informacji znajdziesz w artykule: Błąd E19 w zmywarce Bosch,
- E20 – z powodu braku prądu bądź zwarcia silnik nie jest w stanie prawidłowo pracować,
- E21 – usterka w silniku lub pompie skutkuje niewystarczającym przepływem wody,
- E23 – należy wymienić pompę odpływową,
- E24 – wyczyść filtr zmywarki i wąż odpływowy. Możliwe, że zablokowany jest lub zagięty. W trakcie tego błędu zmywarka nie odprowadza prawidłowo wody. Jeżeli powyższe nie pomoże sprawdź, czy pompa myjąca nie jest zablokowana.
- E25 – w przypadku tego błędu również należy dokonać konserwacji filtrów, a jeśli to nie pomoże, kod może wskazywać na zablokowaną pompę odpływową, ponieważ zmywarka nie odprowadza wody,
- E26 – sprawdź przełącznik wody i wymień w razie potrzeby,
- E28 – nagromadzenie brudnej wody z powodu zanieczyszczonego bądź zepsutego czujnika zmętnienia,
- A/B – skontroluj zmywarkę pod kątem wycieków,
- C – sprawdź, czy w obwodzie silnika nie występują problemy,
- D – powodem występowania błędu może być wadliwe okablowanie płytki drukowanej silnika,
- E – zrób inspekcję zaworu trójdrożnego pod kątem problemów (zawór odpowiada za sterowanie wody w ramionach spryskujących),
- F – błąd ten występuje w momencie, gdy w przeciągu sześciu minut zmywarka nie osiągnęła wymaganego poziomu wody,
- G – sprawdź okablowanie triaka silnika,
- H – możliwy problem z elementem grzejnym lub termostatem,
- K – zrób kontrolę NTC i termostatu oraz ich przewodów,
- 0 – błąd może powodować czujnik ciśnienia bądź jego okablowanie.
Mamy nadzieję, że powyższe wyjaśnienia okazały się przydatne. W większości przypadków wystarczy jedynie przeczyścić element lub wymienić go na nowy, bez konieczności oddawania urządzenia do serwisu. Pamiętaj jednak, że jeśli nie czujesz się pewnie w wykonywaniu domowych napraw, skonsultuj się ze specjalistą. Powodzenia!
Zobacz inne nasze artykuły:
- Kody błędów w zmywarce Candy
- Budowa zmywarki – schemat
- Co oznaczają kody błędów w zmywarce Amica?
Please add exception to AdBlock for elektroda. pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
Thank you very much for proposing a new subject! After verifying you will receive points!
x2 31 Jul 2015 13:02 6894
#1#1Level 10
Sterownik pracował w ciągniku Ursus, po odwróceniu zasilania z akumulatora uszkodzeniu uległy elementy d500, d515, c500 oraz ic500. Elementy bierne wymieniłem na nowe ale co do układu to nie wiem dokładnie co mam wstawić. Zdjęcie uszkodzonego układu jak i cały blok sterownika w załącznikach. Opis na układzie to B574?? obudowa TO220, układ trzy nóżkowy.
#2katedrolozLevel 11 #2
Wydaje mi się, że to może być jakiś stabilizator napięcia zasilania/tranzystor, jednak przy tak małej ilości zdjęć nie jestem wstanie nawet zobaczyć gdzie to pracuje. Porób zdjęcia od góry i od dołu płytki.
#3#3
Wszystkie tranzystory na płycie mają oznaczenie T, natomiast to cudo ma oznaczenie IC500 więc też bym się skłaniał do stabilizatora. Tym bardziej, że myśląc na początku iż jest to tranzystor BD743 wstawiłem w to miejsce BD911 no i oczywiście zero reakcji. Z tego co mogę odczytać to na pewno jest to B574....? A w necie nie mogę znaleźć żadnej informacji na temat takiego czegoś(obudowa TO220). A co do zdjęć to proszę bardzo dokładam jeszcze kilka, może będą w czymś pomocne. Pozdrawiam forumowiczów.
#4krzysztof898Level 13 #4
Hmmmm nie jestem pewny.... ale chyba kojarzę w tym miejscu stabilizator 10V, ale zaznaczam nie jestem pewny, jak będę miał okazję zerknąć do podobnego ehr-u to dam znać, możliwe że na początku tego tygodnia nawet.
Podaj oznaczenie IC501#5toloLevel 34 #5
Z oznaczenia na płycie PCB (IC500) wynika, że to będzie jakiś stabilizator, ponieważ tranzystor byłby oznaczony symbolem "T", tak jak pozostałe w obudowach SOT-23.
#6#6
Sprawdź napięcia na tych 3 padach i czy nie ma tam gdzieś masy miernikiem zwarciowym.
#7#7
IC 501 to B57461, na którymś zdjęciu może słabo widać te oznaczenia ale specjalnie je opisałem. Co do masy na IC 500 to na żadnej z trzech nóg nie ma tam podciągniętej na sztywno masy. Środkowa noga IC 500 to zasilanie, lewa ma połączenie z IC502(wzmacniacz operacyjny a więc może sterowanie) natomiast prawa to wyjście z układu. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
#8#8
IC500 ma oznaczenie B5743X - gdzie X to pewnie jakaś liczba 0-9, a nie mogę znaleźć o nim wzmianki żadnej w internetowym świecie, znalazłem za to sklep z tym układem B57461.... Także możemy jedynie główkować co to, sprawdź czy z nogi 3 czyli po prawej nie idzie na zasilanie do jakiś układów scalonych. Może to nam pomoże dobrać chociaż napięcie o ile to stabilizator, ja stawiam na 5v.
#9tzok
Moderator of Cars #9
D502 też jest raczej do wymiany, ale to nie jest zwykła dioda prostownicza... zapewne jest to szybka dioda, być może lawinowa. Oznaczenia elementów masz niestety kodowane (zauważ, że na innych układach też masz kod w postaci B57xxx), nic z nich nie wywnioskujesz. To możne być też tranzystor Darlingtona (niekiedy są oznaczane jako IC, nie T)...
#10#10
A teraz Panowie dokładam fragment( może nieudolnie narysowanego) schematu jaki rozrysowałem na podstawie mojej płyty sterownika. Zakładając, że IC500 to np. darlington to ten schemat miałby sens. IC502 to wzmacniacz operacyjny zasilany w dość szerokim zakresie napięciowym (+V na 8 nodze a 7 noga to wyjście wzm. - na schemacie mylnie połączyłem nogę 8 i 7-przekreślenie). Z tego co zauważyłem to ten ic502(NE532D) jest trochę odbarwiony a więc może go też wymienię. Na wyjściu Darlingtona(IC500) są oporniki przez, które podawane jest zasilanie (wszystkie ok) oraz podwójna dioda D500(BAV99) też sprawna. Nie wiem narazie czy zasilanie tego sterownika wynosi 12V czy 24V ale przy najbliższej okazji sprawdzę to. Może też trzeba będzie zainwestować i kupić ten IC501(B57461), co do diody D502 to fakt ucierpiała ale na mierniku wskazania prawidłowe(nie mogę odczytać jej oznaczeń bo chętnie bym ją wymienił-może na próbę założę jakąś szybką). Pozdrawiam w te upały i rozumiem, że ciężko coś wymyśleć ale może ktoś podpatrzy jak to jest zrobione na innej płycie sterownika EHR.
#11#11
No cóż koledzy, narazie temat nie załatwiony. Po dokładniejszych pomiarach w instalacji ciągnika wynika, że schemat narysowany przeze mnie wygląda trochę inaczej. Zamiast darlingtona npn wstawiłem pnp BD912, ten układ obok to stabilizator 5V, który nawet daje te 5V na procek. Po podłączeniu sterownika do instalacji ciągnika zapala się dioda sygnalizacyjna na panelu sterującym(czerwona) i miga do mnie kodami(których niestety nie rozumiem). Układ EHR jest zablokowany i nie działa sterowanie hydrauliką wewnętrzną ciągnika. Może ktoś posiada rozspiskę kodów serwisowych dla tego sterownika?
- Helpful post
#12#12
Kod:
1-1..... Nie podłączony jeden z elektrozaworów.
1-2..... Zwarcie w cewce elektrozaworu podnoszenia
1-3..... Zwarcie w cewce elektrozaworu opuszczania
1-5..... Problem z przełacznikami podnoszenia/opuszczania na błotnikach
1-6..... napiecie zasilania za wysokie (pow 18V)
1-7..... zwarcie w obwodzie 9, 5 Voltowym.
1-8..... problem z przełącznikiem podnoszenia /opuszczania2-2.... problem z czujnikiem pozycji
2-3.... problem z czujnikiem głębokości
2-4.... problem z potencjometrem maksymalnej wysokości.
2-7.... napiecie zasilania za niskie(poniżej. 10V)3-1... problem z prawym czujnikiem draftu(bolec mocujący prawą dolną belke podnosnika. )
3-2... problem z lewym czujnikiem draftu
3-4... problem z potencjometrem predkosci opuszczania
3-6... problem z potencjometrem intermixa(ten z gałką na panelu ze skalą od 1 do 6, najbliżej diody samodiagnostyki)Zblokowany podnośnik jest w momencie uszkodzenia czujnika pozycji i wtedy będzie błąd 22. #13#13
Dzięki Krzysztof no to jest już coś, sprawdzę oczywiście jak będę u klienta. Martwi mnie jeszcze jedna rzecz, mianowicie na pinie 2 sterownika(czyli zasilanie potencjometrów regulacji na panelu sterującym-wyskość podnoszenia itp. ) mam pełne 12V jest to wyjście z układu w miejsce, którego wstawiłem BD912. A zdaje się, że ma tu być ok 9, 5V(czyli rodzaj stabilizatora), tak więc mój BD912 raczej tu nie pasuje.
#14#14
Po dokładniejszym przyglądnięciu się na migające kody, sterownik podłączony do zasilacza 12V(bez żadnych układów obciążających) podaje następujące kody:
1-6
2-2
3-3
zaznaczam jeszcze raz, że pomiar następuje bez podłączonej wiązki traktora w warunkach laboratoryjnych(dioda podłączona na 31 pin i przez rezystor do masy).#15#15
Odświeżę temat i dorzucę trochę informacji.
Trafił do mnie taki sam sterownik i jest dość poważnie uszkodzony, poleciał procesor, zasilacz 5v, tranzystor itp.
Problem mam z rozkodowaniem oznaczenia diody zenera D700 o kodzie N104.
Podłączona jest zaporowo z 5V na procek b58452 na pin P6. 0
http://www. pdfNa jakie napięcie jest ta dioda?
#16itadekLevel 22 #16
Przypadkiem miałem w rekach taki sterownik zrobiłem zdjęcie widać jakiś symbol tego elementu ale nie mogłem niestety podnieść blaszki bo jest nieźle zaciśnięta
#17#17
Aby zdjąć tę blaszkę(radiator) trzeba roznitować połączenie radiatora z płytą główną w dwóch miejscach a potem powinno już dać się zdjąć cały radiator bez wylutowywania stabilizatora 5V i tego włąśnie drugiego układu. W moim przypadku udało mi się zakupić układ procesora i nawet go wymieniłem ale jak do tej pory nie podłączyłem całości do traktora ze względu na napięty kalendarz prac polowych właściciela. No oczywiście dzięki dla Tadka za podesłanie zdjęcia z tym tajemniczym układem B57439, szkoda tylko, że net nie chce powiedzieć czym to zastąpić albo gdzie to kupić.
#18djluki2013#18
Witam kolegów. Troszkę czasu minęło od ostatniego wpisu ale może ktoś pomoże. Mam EHR od JCB Fastrac Bosch 0 538 201 048 ( w środku wygląda identycznie na zdjęciach powyżej) Był na wymianę sprzęgła i teraz nie działa podnośnik zero reakcji o nie pali ze stacyjki, to znaczy na 3 pozycji stacyjki nie kręci rozrusznik nie ma prądu, Na krótko zapali. Ma ktoś jakiś schemat, opis pinów sterownika jak i przekaźników co do czego. Dziękuje pozdrawiam.
#19ftp. kowalLevel 36 #19
Co prawda nie w ciągniku, ale ładowarkach JCB miałem kilka razy podpiętą masę pod plus rozrusznika.
#20#20
No właśnie jest plik kabli który nie był podpięty po tym remoncie przy klemie tylko nikt nie wie czy miał być do plusa czy do minusa klemy.
#21#21
Ja piszę o rozruszniku. W jego pobliżu powinna być przykrecona masa do silnika, którą łatwo podpiąć razem z głównymi przewodami do elektrowlacznika.